Welkom bij het verrassendste marketingbureau van Zeeland!

Hoe belangrijk is de juiste kleur in jouw vormgeving?

Kleur (of juist geen kleur) is een prachtig middel om je huisstijl, drukwerk, advertentie, flyer of website een bepaalde stijl en sfeer mee te geven. Ook kan kleur je enorm onderscheidend maken ten opzichte van je concurrent. Zo kun je toch net weer even iets meer opvallen. Elke vormgeefopdracht is weer anders en voor elke klant gaan we op zoek naar zijn eigen stijl en sfeer. Dit hangt natuurlijk vooral af van de doelgroep en wat je als bedrijf wilt uitstralen. Hieronder een paar voorbeelden waarin kleur een belangrijke rol speelt.

Magazines met kinderen als doelgroep

Voor Insite Media maken wij ieder jaar de Schoolreisgids, deze wordt verspreid onder alle leerkrachten in het primair onderwijs, onderwijsbegeleidingsdiensten en afdelingen educatie van de Nederlandse gemeenten. Voor deze doelgroep mag het lekker speels en kun je je uitleven met veel kleuren. Zie hiernaast voor een paar leuke kleurrijke pagina’s in de Schoolreisgids.

Vakbladen voor een kleine doelgroep

Voor uitgeverij Helderblauw mogen wij vier keer per jaar het Kerkmagazine vormgeven. Dit facilitaire vakblad wordt verspreid onder kerkrentmeesters, kosters en kerkelijk beheerders, in alle kerken in Nederland. Vakbladen hebben vaak een rustige en strakke vormgeving. We kiezen voor dit blad dan ook elke keer een steunkleur die vooral voor sfeer en eenheid in het blad zorgt.

Wat je verkoopt heeft vaak kleur

Soms is juist het product dat verkocht wordt een mooie aanleiding voor de keuze van de kleuren in een huisstijl. Voor de juiste kleuren in de huisstijl van Dakpannen Zeeland keken we vooral naar het product, want wat zijn nou de meest gebruikte kleuren in dakpannen?

Zo zie je dat kleur een heel belangrijk onderdeel is in het vormgeven van huisstijlen en drukwerk.

Ben jij op zoek naar een huisstijl of drukwerk? Wij gaan graag de uitdaging aan om daar voor jou de juiste kleuren bij te zoeken.