Welkom bij het verrassendste marketingbureau van Zeeland!

Recruitment  Employer branding strategie Meer effect  Met wervingscampagnes

MEER EFFECT MET WERVINGSCAMPAGNES?
DE ZEVEN TIPS VAN ORIGIN!

1. ZET JE ORGANISATIE IN DE MARKT ALS AANTREKKELIJKE WERKGEVER!

Zelf vind je het natuurlijk fantastisch om bij jouw organisatie te mogen werken. Maar is jouw werkgeversmerk wel zo aantrekkelijk voor de buitenwereld en nog belangrijker, voor je collega’s? Een goede recruitment en employer branding strategie helpt je om je organisatie te presenteren als die aantrekkelijke werkgever. Het is namelijk superbelangrijk dat men dat ook intern zo voelt en vooral uitstraalt.

2. ALLES DRAAIT OM DE KANDIDAAT

Een doelgroep profiel helpt je met een effectieve campagne. Wat vindt de doelgroep belangrijk, wat houdt ze bezig, waar worden ze door getriggert en welke keuzes maken ze, voordat ze bij jouw organisatie komen werken? Wie wil je bereiken en waar zijn ze te vinden? Welke competenties en kennis verwacht je? Als je de reis en de beweegredenen van de kandidaat kent, kom je makkelijker in contact.

3. DOE ONDERZOEK

Wat is de potentie van de doelgroep? Hoeveel potentiële matches zijn er mogelijk. Welke werkgeverskenmerken passen daarbij? Bepaal de vijver waar je uit zou willen vissen, maar voorkom daarbij allerlei aannames. Een duidelijke doelgroep-analyse is belangrijk voor het kiezen van je middelen, je budget en de inhoud van je boodschap.

4. EEN GOEDE EN EIGENTIJDSE WERKEN BIJ-OMGEVING

Het kijkje achter de schermen, laat de kandidaten alvast binnen in jouw huis, de toekomstige werkplek! Het is de etalage van je vacaturewinkeltje. Eenmaal teleurgesteld komt de kandidaat niet meer terug. Belangrijk is een opvallende en onderscheidend verhaal, maar het moeten geen sprookjes met gouden bergen en roze wolkjes zijn! Goede content, met verhalen van echte mensen die al bij jouw organisatie werken. Combineer dat met relevante informatie over de vacatures, een goede navigatie en de sterke punten die leiden tot goed werkgeverschap. Dan ga je de verbinding aan met authentieke, creatieve en vooral verrassende content. Hier geef je de kandidaat direct een goed gevoel bij de organisatie. Het is belangrijk om verrassend en origineel te zijn met aandacht voor de kandidaat.

5. MAAK OPVALLENDE EN CONVERSIEGERICHTE VACATURES

Vertel vooral wat jij de kandidaat te bieden hebt. Bij een wervende vacaturetekst is het in één oogopslag duidelijk wat de functie inhoudt en waarom de sollicitant voor jouw organisatie moet kiezen. Voorkom dooddoeners, inkoppers en lege termen. Je concurrent biedt ook goede arbeidsvoorwaarden, vrije dagen en een auto van de zaak. Daar heb je ook leuke collega’s en een bij het werk passend salaris.

Alles draait om conversie! Dus echt in gesprek komen met zoveel mogelijk kwalitatieve kandidaten. Drempels moeten daarom zo laag mogelijk. Voorkom ingewikkelde en tijdrovende procedures.

6. VERRASSEN, VERBINDEN EN VERTROUWEN

Een campagne begint altijd met een concept. Aan welke kapstok hang je jouw originele boodschap? Traditionele kanalen kunnen goed werken als je ze niet traditioneel inzet. Als je doet wat je deed, krijg je wat je had. Bedenk samen met Origin Marketing een origineel concept. Als de kandidaat snapt wat je te beiden hebt en verrast wordt op de wijze waarop je dat brengt, heb je 300% meer kans op een click en een klik. Kwaliteit staat voor vertrouwen en dat is nu juist wat een van de meest belangrijkste graadmeters van de kandidaat is. ‘Leg ik mijn toekomst in de handen van deze nieuwe werkgever?’

7. OPVALLEN IS KEY

Nu pas, kun je de middelenmix samenstellen. Welke mediatypes gebruik je om je doelgroep tot solliciteren te motiveren. Letterlijk je organisatie in de markt zetten! Origin Marketing creëert opvallende crossmediale wervingscampagnes, met de best converterende media. We doen dit door originele en verrassende concepten om te zetten naar slimme strategische boodschappen. We zijn niet voor niks het meest verrassende marketingbureau van Zeeland. Zo hebben we al tientallen bedrijven aan heel veel nieuwe collega’s geholpen.

Heb je hulp nodig met recruitment en employer branding strategie? We komen graag vrijblijvend met je praten. Neem contact op met onze strateeg Ivo van der Velde: 06 53 67 24 60 of mail naar ivo@originmarketing.nl

Vrijblijvend kennismaken?
We luisteren graag naar jouw idee!

Ivo van der Velde

Eigenaar en marketingstrateeg