Voor de campagne van de ChristenUnie Zeeland voor de verkiezingen van de Provinciale Staten en Waterschap heeft Origin Media een leidende rol mogen vervullen. We realiseerden veel verschillende media-uitingen en produceerden samen met het campagneteam en de lijsttrekkers veel content. Denk aan campagneposters, flyers, advertenties en folders, verkiezingsprogramma’s, vlogs, foto’s, video’s en persberichten. Ook verzorgden we samen met Stormachtig een promotieactie via social media. Het resultaat van de campagne was positief, want de CU Zeeland behaalde meer stemmen dan in de vorige verkiezingen.
Campagne video’s
In samenwerking met Provinciale Staten lijsttrekker Jan Henk Verburg en wachterschapslijsttrekker Jaap van Ginkel hebben wij twee campagnevideo’s geproduceerd. Hiervoor hebben we een aantal verschillende bijzondere locaties uitgezocht waarin de mooie Zeeuwse natuur en cultuur naar voren komt. Om hier de beste beelden van te maken, hebben wij het natuurlijk hogerop gezocht met onze drone. In deze beelden krijg je een prachtig overzicht van ons mooie Zeeland. Uiteraard zijn we ook op bezoek geweest bij de gewone Zeeuw: Ouderen, jongeren, gezinnen, boeren en werkenden. Voor hen zet de ChristenUnie Zeeland zich dagelijks in.
Hierboven zie je de shortpromo van de campagnevideo. Deze versie werd op Omroep Zeeland TV uitgezonden. Ook hebben we een radiocommercial geproduceerd. Hieronder vindt je de lange versie van de film. Deze is vooral gebruikt als promotie op Sociale Media en de ChristenUnie Zeeland website.
Campagne drukwerk!
Ook de voorgeving van het drukwerk voor de campagne is door het Origin Media team verzorgd. In samenwerking met onze huisdrukker Drukkerij Van Keulen hebben tot grote tevredenheid van de klant een aantal mooie producten mogen afleveren.
De verkiezingsposter is erg belangrijk in een campagne. Blauw past natuurlijk bij de huisstijl van de ChristenUnie, dus deze kleur speelt een hoofdrol in al het drukwerk. Naast de poster produceerden we een aantal flyers, folders, advertenties en verkiezingsprogramma. Ook hebben wij de slogan ‘Stem 2x ChristenUnie’ bedacht. De kiezer moest namelijk twee keer stemmen: één keer voor de Provinciale Staten en één keer voor het Waterschap.
Credits:
- Camera, regie & montage: Klaas van de Ketterij
- Assistent: Jacorien Treur
- Vormgeving: Martine van der Peijl
- In opdracht van: ChristenUnie Zeeland