We mogen eindelijk een bijzonder project onthullen waar we met trots aan hebben meegewerkt: een D-DAY Experience voor het Oorlogsmuseum Overloon. In het voorjaar van 2024 werden we benaderd door visual designer Marcel Bahnen van ImageworX, die bezig was met de productie van verschillende scènes over de landing van de geallieerden op D-Day in Normandië, juni 1944. Zijn doel was om deze historische gebeurtenis zo realistisch mogelijk na te spelen en te filmen op het strand bij Diskhoek in Vlissingen. Hij vroeg of Origin Marketing hem kon ondersteunen met het maken van dronebeelden en opnames vanaf het strand. En ook met de productie op locatie. Natuurlijk waren we direct enthousiast over dit unieke project. Hieronder een compilatie van de indrukwekkende landingsscenes, een montage gemaakt door ImageworX.
Spectaculaire herbeleving van D-DAY
Het resultaat is nu in proefopstelling te zien bij het Oorlogsmuseum Overloon en zal vanaf oktober permanent worden opgenomen in de vaste tentoonstelling. Bezoekers van de D-DAY Experience stappen letterlijk in de schoenen van een geallieerde soldaat en beleven het moment alsof ze zelf op het strand van Normandië staan, midden in de strijd. De combinatie van camerabeelden, drone opnames en re-enactment brengt de geschiedenis tot leven en geeft een indrukwekkend beeld van wat er op die dag in 1944 gebeurde. Precies wat we graag doen bij Origin Marketing.
Alle eer aan Marcel Bahnen van ImageworX, want het heeft hem maanden aan tijd en inzet gekost om dit project van de grond te krijgen. Het resultaat mag er zijn, uniek in heel Europa! Een prachtige aanwinst voor Oorlogsmuseum Overloon, absoluut de moeite waard om te gaan bekijken. We vonden het een eer om een kleine bijdrage te mogen leveren aan dit mooie project.