Een kort video op social media kan veel aandacht trekken. Via beeld kun je veel meer vertellen dan in een stuk tekst of met een leuke foto. Daarom hebben wij voor Memorial 40-45 in Kapelle een korte, maar krachtige video gemaakt. Een video voor een goed doel. In deze video roepen zij op om te doneren voor het Prins Bernard Cultuurfonds. Op deze manier wordt het museum gesteund en kan de bijzondere collectie bewaard blijven.
In de video die we op de Facebookpagina van Memorial 40-45 hebben geplaatst zie je enkele stukken uit de bijzondere collectie. Je ziet beelden uit het museum, wat wordt afgewisseld met de oproep om te doneren. Het is een persoonlijke video geworden en je wordt als kijker direct aangesproken. Je kunt de korte video hier bekijken.
De video is twee keer op Facebook geplaatst. Dit hebben we gedaan, omdat het een korte video is. Een oproep twee keer delen op social media is best gebruikelijk bij dit onderwerp. Want op die manier heb je kans dat er meer geld wordt opgehaald. Hopelijk heeft de doelgroep, die het bericht de eerste keer gemist heeft, later wel het bericht gezien.
Naast dat we een video voor Memorial 40-45 hebben opgenomen, hebben we ook verschillende foto’s in het museum gemaakt. Deze foto’s kunnen we dan weer gebruiken bij de berichten op social media. De video voor een goed doel heeft veel aandacht op Facebook behaald. Het was een populair bericht en hopelijk heeft het veel donaties opgeleverd voor het museum.
Wil jij ook een korte video voor op social media? Dat kunnen wij dat voor jou maken! Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op.